Power Mints

Så om jag fattar det rätt så hände de sig vid den tiden att ooMitt helt plötsligt fick folk på sin blogg som läste på den. Jag vill ju inte göra någon besviken så jag skall försöka att "splasha" några fina rader på bloggen även om jag igentligen hade behövt använda denna vackra fredagen till något nyttigt. Som tex stå på huvudet, eller lära mig gå på händer. Men förr eller senare är det vell dags att inse... jag kommer inte gå på händer, det kommer liksom inte att hända... eller jo, jag är ganska bra på att gå på händer. kan säker hålla på i typ... 3 till 4 sekunder om jag har tur.

På tal om tur, i dag var jag på arbetsförmedlingen. Då kanske du undrar vad som är tur med det. Well... först kommer man dit och arbetsförmedlingen fungerar så att man skall hälst vänta ett tag innan man kan få någon riktig "kräm" ut från dom. Så där stod jag och väntade medans arbetsförmedlingen grejade med sina viktiga grejer. Jag väntade i säkert en halvtimma på att få prata med en snubbe som skulle "hantera" mitt ärende. Missförstå mig rätt nu. En halvtimma på arbetsförmedlingen är en extremt kort tid, jag vet folk som har behövt vänta flera månader. Så jag väntade gladligen på min tur. Ärendet blev kort och precist, så som det skall vara på en fredag eftermiddag precis innan stängning.

Så... aah, i dag ger jag lite cred till Arbetsförmedlingen för dess effektiva arbete och stöd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0