Eskapad

Eskapad

 

Ett ord som förklaras av svenska akademins ordlista på följande sett: Snedsteg eller Äventyr

Jag tror att ordet härstammar från det engelska ordet "Escape". Detta är något som människan kom på för länge sedan. Det är förklaringen på en reaktion som har låtit människan överleva extrema ändelser, underläge och övergrepp. Många relaterar detta fenomen som ett karaktärs drag hos en "Fegis". Men det gäller att välja sina strider. Om seger är bortom räckhåll så kan det vara smart att dra sig undan så man kan tackla problemet från ett annat håll någon annan gång.

 

Denna helgen var jag på min egna eskapad. Långa promenader, konstiga bunkrar, mystiska hobbyer,fantastisk film, mycket musik, snyggt sällskap, mat och dryck fyllde helgen. Mycket av vilket jag vill göra om, mycket av detta vill jag hålla om, mycket av detta kommer jag aldrig få göra om.

 

 

Tack för du hjälper mig.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0